chelidon آمادگی مذاکرات عربستان عربستان سعودی

chelidon: آمادگی مذاکرات عربستان عربستان سعودی عربستان سعودی بین الملل مذاکرات صلح یمن جنگ یمن

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی تهران بیشترین تلفات گازگرفتگی را دارد ، «مرگ خاموش»۷۶۵۷نفر در ۱۰سال

مسمومیت با گاز منوکسید کربن، در ۱۰ سال گذشته جان هفت هزار و ۶۵۷ نفر را در کشور گرفته هست؛ فوت های خاموشی که حاصل بی احتیاطی و بی توجهی به هشدارهاست. 

تهران بیشترین تلفات گازگرفتگی را دارد ، «مرگ خاموش»۷۶۵۷نفر در ۱۰سال

«مرگ خاموش»۷۶۵۷نفر در ۱۰سال/تهران بیشترین تلفات گازگرفتگی را دارد

عبارات مهم : اندازی

مسمومیت با گاز منوکسید کربن، در ۱۰ سال گذشته جان هفت هزار و ۶۵۷ نفر را در کشور گرفته هست؛ فوت های خاموشی که حاصل بی احتیاطی و بی توجهی به هشدارهاست.

به گزارش مهر، گازگرفتگی هر ساله در نیمه دوم سال تعداد زیادی از هموطنان را به کام فوت می کشاند. با مروری بر آمار یک دهه گذشته، آشکارا می توان گفت نیاز به آموزش زیاد شهروندان امری مهم هست. آمارها می گوید حداقل فوتی ها بر اثر گازگرفتگی، مربوط به سال ۱۳۸۹ است که تعداد فوتی ها ۴۹۷ نفر بوده است و بیشترین آن ها مربوط به سال ۸۶ و زمستان سخت آن سال که تعداد فوتی ها را به عدد هزار و ۲۴ نفر رسانده بود.

تهران بیشترین تلفات گازگرفتگی را دارد ، «مرگ خاموش»۷۶۵۷نفر در ۱۰سال

در شروع این گزارش نگاهی می اندازیم به فوت خاموش با گاز منوکسید کربن در یک دهه گذشته:

بیشترین استان ها به لحاظ گازگرفتگی

بر اساس بررسی آماری، در پنج سال اخیر، پایتخت کشور عزیزمان ایران به طور ثابت در فوت و میر ناشی از گازگرفتگی، همواره حائز رتبه نخست بوده هست. به طوری که می توان گفت یک چهارم فوتی های مربوط به گازگرفتگی به استان پایتخت کشور عزیزمان ایران تعلق دارد.

مسمومیت با گاز منوکسید کربن، در ۱۰ سال گذشته جان هفت هزار و ۶۵۷ نفر را در کشور گرفته هست؛ فوت های خاموشی که حاصل بی احتیاطی و بی توجهی به هشدارهاست. 

بعد از تهران، استان های خراسان رضوی و اصفهان در صدر مسمومیت های ناشی از گاز مونوکسید کربن قرار دارند و کمترین آمار نیز مربوط به استان های بوشهر، هرمزگان، و ایلام بوده است.

همچنین بر اساس آمار پزشکی قانونی، سال گذشته، خراسان جنوبی و ایلام کمترین تلفات مسمومیت را داشتند.

آذر، بیشترین تلفات را به خود تخصیص داده شده است داده است

تهران بیشترین تلفات گازگرفتگی را دارد ، «مرگ خاموش»۷۶۵۷نفر در ۱۰سال

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیشترین حوادث گازگرفتگی می گوید: بیشترین آمار فوتی های گازگرفتگی مربوط به آذرماه هست؛ یعنی شروع سرد شدن هوا و به کارگیری لوازم گرمایشی.

سخنگوی شرکت آتش نشانی ادامه می دهد: راه اندازی اشتباه دودکش عامل مهم گاز گرفتگی هست. گاز گرفتگی از جمله حوادثی است که معمولا در اثر نداشتن دودکش مناسب جهت وسایل گازسوز به خصوص بخاری و آبگرمکن و یا عدم تهویه کافی فضای اتاق روی می دهند. سوختن ناقص گاز و تجمع گازهای مسموم کننده و یا کمبود اکسیژن باعث مسمومیت افرادی که در چنین فضایی تنفس می کنند شده است و به گاز گرفتگی آنها می انجامد.

مسمومیت با گاز منوکسید کربن، در ۱۰ سال گذشته جان هفت هزار و ۶۵۷ نفر را در کشور گرفته هست؛ فوت های خاموشی که حاصل بی احتیاطی و بی توجهی به هشدارهاست. 

مجتبی خالدی سخنگوی شرکت اورژانس کشور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه به صورت تقریبی ۷۰ درصد حوادث گازگرفتگی مربوط به راه اندازی غلط دودکش است می گوید: با این حال بخاری، بیشترین بسامد را به لحاظ مسمومیت دارد.

وی اضافه می کند: آبگرمکن، موتورخانه و شومینه نیز از دیگر وسایلی است که بالاترین آمارهای مسمومیت را به خود تخصیص داده شده است می دهند.

تهران بیشترین تلفات گازگرفتگی را دارد ، «مرگ خاموش»۷۶۵۷نفر در ۱۰سال

دودکش هایی که فوت تزریق می کنند

آمار ۷۰ درصدی فوت و میر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن به علت راه اندازی اشتباه دودکش ها، موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت؛ قطعا در این زمینه نیاز به آموزش زیاد و بهتر و آشناسازی شهروندان الزامی است.

جلال ملکی با اشاره به این عنوان که می توان با چندینه اقدام ساده، دودکش ها را ایمن ساخت، می گوید: نقص در سیستم دودکش ها از بااهمیت ترین عوامل تولید و انتشار این گاز کشنده است.

وی اضافه می کند: راه اندازی صحیح دودکش از این جهت اهمیت دارد که مانع از نشت گاز مونوکسیدکربن که حاصل سوخت ناقص هست، می شود. این گاز بی رنگ و بی بو است و به همین علت به سادگی قابل تشخیص نیست. بعد توصیه های ایمنی مربوط به راه اندازی اصولی آنها را باید جدی گرفت.

سخنگوی شرکت آتش نشانی می افزاید: قبل از راه اندازی بخاری از باز بودن مسیر دودکش های داخل دیوار اطمینان حاصل کنید. به این منظور می توانید از سطح پشت بام، یک وزنه کوچک را با ریسمان به داخل دودکش فرستاده و اگر تا انتها پایین آمد نشان دهنده باز بودن مسیر است.

وی می گوید: دودکش های داخل دیوار از جنس سیمانی بوده و باید تا انتها اوج رفته باشد و از سطح بام نیز ۸۰ سانتی متر بالاتر آمده باشد و حدود ۱ متر نیز از دیوار جانبی فاصله داشته باشد و در انتها کلاهک H راه اندازی شود. وجود این کلاهک علاوه بر اینکه مانع ورود باد و توفان و شاخ و برگ درختان به داخل دودکش می شود به خروج بهتر آلاینده ها نیز کمک می کند.

ملکی یکی از علل گازگرفتگی را قرار دادن دودکش در سطل آب عنوان می کند و می گوید: از قرار دادن انتهای دودکش ها در سطل آب خودداری کنید. این گاز در آب حل نشده و تنها باعث مسدود شدن مسیر خروجی آن شده است و گاز از طریق دیگر خارج و وارد فضای داخلی محیط می شود. همچنین از قرار دادن انتهای دودکش ها در فضای درز انقطاع ساختمان خودداری کنید. این گاز به سادگی از ترک ها و شکستگی های روی دیوار حتی در واحدهای دیگر وارد منزل می شود.

سخنگوی شرکت آتش نشانی اضافه می کند: بخاری های بدون دودکش (هرچند بعضی از آنها استاندارد هستند) ولی جهت راه اندازی در منازل و به خاص اتاق خواب مناسب نیستند. اگرچه آنها قطعه ای به نام (ODS) که درصورت کم کردن اکسیژن شعله را قطع می کند، ولی باید بدانیم که این قطعه نیز احتمال خرابی و نقص وجود دارد و در این صورت باعث انتشار این گاز کشنده در محیط خواهد شد.

ملکی در ادامه ضمن تاکید بر بهره گیری از دودکش های مناسب، به مفهوم استاندارد نیز اشاره می کند و می گوید: در داخل واحد و جهت وسایل گرمایشی و شعله دار، فقط از دودکش های ورق سفید گالوانیزه استفاده کنید. این دودکش ها مقاومت فیزیکی بیشتری دارند و به خوبی داخل هم چفت می شوند ولی دودکش های متفرقه مثل آلومینیومی، آکاردئونی، فنری و … این خاصیت را ندارند و به مرور دچار نقص شده است و گاز مونوکسید کربن را به داخل محیط منتشر می کنند ضمن اینکه به علت خاصیت ارتجاعی دودکش های فنری به سهولت از محل اتصال خود خارج می شوند و به مرور منافذ ریزی در آنها پدیدار می شود که می تواند باعث انتشار آلاینده ها در محیط شود.

استفاده نادرست، علت مهم گازگرفتگی است

بر اساس آمارهای جهانی، میزان تلفات ناشی از گازگرفتگی در کشورهای اروپایی، به عدد ۱۰ هم نمی رسد و این به آن معناست که فوت و میر حاصل از مونوکسید کربن در کشور عزیزمان ایران نسبت به کشوری مشابه به لحاظ جمعیت، در اروپا، صد به یک است.

سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، مهمترین عامل در بحث گازگرفتگی را ناشی از عدم اطلاع کافی و استفاده نادرست از وسایل گرمایشی می داند و می گوید: با بررسی افرادی که هر سال بر اثر گازگرفتگی فوت می کنند، باید بگوییم که قریب به اتفاق آن ها بر اثر استفاده نادرست از وسایل گرمایشی فوت کرده اند.

خالدی اضافه می کند: گاز مونوکسید کربن بی رنگ و بی بو است و همین عنوان باعث می شود که افراد به مرور و تدریجی دچار مسمومیت شوند و نسبت به این عنوان آگاهی نداشته باشند. اگرچه مسمومیت با گاز، علائمی مانند سرگیجه و تهوع دارد، ولی معمولا به علت کرختی، فرد به خواب آرام می رود و سپس فوت می کند.

وی می افزاید: مونوکسید کربن ۲۵۰ برابر گاز اکسیژن توانایی حل شدن در خون را دارد و فرد به مرور وقت دچار خواب آلودگی می شود و فوت به تدریج به سراغ او می آید.

با نگاهی به آمار، باید گفت کشور عزیزمان ایران جز کشورهایی است که بالاترین درصد فوتی های ناشی از گاز گرفتگی را دارد و با وجود هشدارهای همیشگی، به نظر می رسد باید راهکارهای مناسب تری را جهت کم کردن این آمار اتخاذ کرد.

واژه های کلیدی: اندازی | مسمومیت | گاز مونوکسید کربن | اخبار اجتماعی

تهران بیشترین تلفات گازگرفتگی را دارد ، «مرگ خاموش»۷۶۵۷نفر در ۱۰سال

تهران بیشترین تلفات گازگرفتگی را دارد ، «مرگ خاموش»۷۶۵۷نفر در ۱۰سال

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه