chelidon آمادگی مذاکرات عربستان عربستان سعودی

chelidon: آمادگی مذاکرات عربستان عربستان سعودی عربستان سعودی بین الملل مذاکرات صلح یمن جنگ یمن

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی «سکوت»، «اصلاح توافق» یا «تحریم و جنگ»؟ ، ۳ سناریوی پیش روی کنگره، در صورت خروج ترامپ از برجام

در روز جمعه، دونالد ترامپ در اظهاراتی بیان کرد که پای بندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای موسوم به برجام را مورد تایید قرار نخواد داد. منتقدان بر این عقیده

«سکوت»، «اصلاح توافق» یا «تحریم و جنگ»؟ ، ۳ سناریوی پیش روی کنگره، در صورت خروج ترامپ از برجام

۳ سناریوی پیش روی کنگره، در صورت خروج ترامپ از برجام / «سکوت»، «اصلاح توافق» یا «تحریم و جنگ»؟

عبارات مهم : ایران

در روز جمعه، دونالد ترامپ در اظهاراتی بیان کرد که پای بندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای موسوم به برجام را مورد تایید قرار نخواد داد. منتقدان بر این عقیده هستند که این تصیم منجر به انزوای آمریکا از متحدانش می گردد. همچنین این امر کشور عزیزمان ایران را در دستیابی به ساخت سلاح هسته ای جنبش می کند و احتمال کشمکش نظامی بین دو کشور را زیاد کردن خواهد داد.

نشریه «آتلانتیک» در تحلیلی به قلم «یوری فریدمن» نوشت: در روز جمعه، دونالد ترامپ در اظهاراتی بیان کرد که پای بندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای موسوم به برجام را مورد تایید قرار نخواد داد. منتقدان بر این عقیده هستند که این تصیم منجر به انزوای آمریکا از متحدانش می گردد. همچنین این امر کشور عزیزمان ایران را در دستیابی به ساخت سلاح هسته ای جنبش می کند و احتمال کشمکش نظامی بین دو کشور را زیاد کردن خواهد داد.

به گزارش انتخاب، در ادامه این تحلیل آمده است: ولی حامیان تصمیم ترامپ؛ بر این عقیده هستند که این اقدام عالی ترین سازوکار جهت ممانعت از دستیابی کشور عزیزمان ایران به سلاح هسته ای هست. شکاکان همچنین این نظر که اقدام ترامپ را یک ژست سیاسی جهت وفاداری نسبت به وعده های انتخاباتی در مورد لغو برجام می دانند را رد می کنند. دونالد ترامپ در یک صحبت در کاخ سفید بیان کرد: « ما به مسیری که باعت خشونت و تروریستم زیاد و ترساندن تکثیر هسته ای کشور عزیزمان ایران گردد را ادامه نخواهیم داد.»

«سکوت»، «اصلاح توافق» یا «تحریم و جنگ»؟ ، ۳ سناریوی پیش روی کنگره، در صورت خروج ترامپ از برجام

در سال 2015 زمانی که دولت اوباما در مرحله نهایی کردن توافق بین المللی جهت محدود کردن برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران بودند سناتور باب کورکر و بن کاردین قانونی دو حزبی که مدیر جمهور را ملزم می کند هر 90 روز پای بندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای را تایید کند تصویب کردند. این قانون در واقع راهی جهت قانون گذاران شکاکی بود که تا نسبت به توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران کنترل بیشتری داشته باشند.

دونالد ترامپ به طور مکرر در اظهاراتش توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران را محکوم می کرد و این کشور را سرسخت ترین دشمن آمریکا قلمداد می کرد. وی دوبار به توصیه مشاوران سیاست خارجی خود توجه کرد و با اکراه پای بندی کشور عزیزمان ایران به توافق را تایید کرد. ولی وی جهت سومین بار به علت بررسی گسترده سیاست های کشور عزیزمان ایران ، پای بندی این کشور را تایید نکرد. وی در عدم تایید پای بندی به این اشاره کرد که کشور عزیزمان ایران از تعهداتش در توافق در زمینه برنامه هسته ای خود تخطی کرده هست. این در حالی است که خود اعضای دولت ترامپ، بازرسان شرکت ملل متحد و سایر اعضای توافق بر این تاکید کرده اند که ایرانی ها به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بوده است.

در روز جمعه، دونالد ترامپ در اظهاراتی بیان کرد که پای بندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای موسوم به برجام را مورد تایید قرار نخواد داد. منتقدان بر این عقیده

در عوض ترامپ به قانون کورکر – کاردین ( که به طور رسمی به عنوان قانون بازبینی توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران یا اینارا آشنا می شود) اشاره می کند و این پرسش که آیا لغو تحریم های تحمیلی علیه برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران در جهت منافع ملی و امنیتی آمریکا با کارها نسبی کشور عزیزمان ایران جهت محدود کردن برنامه هسته ای متناسب است؟ اودر پاسخ اساسا می گوید خیر؛ لیکن که توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران ناقص است چون که کشور عزیزمان ایران به آزمایش موشک های بالستیک خود ادامه می دهد و می تواند از لحاظ نظری این موشک ها سلاح های هسته ای را با خود حمل کنند. و همچنین علت دیگر این است که کشور عزیزمان ایران به سیاست های خود در منطقه به طور خاص حمایت از بشار اسد در سوریه و گروه های حماس و حزب الله ( از سوی آمریکا به عنوان شرکت های تروریستی آشنا می شود) پافشاری می کند؛ چیزی که آمریکا نسبت به آن تنفر دارد.

با این وجود این مسئله حائز اهمیت است قانون اینارا یک رویه قانونی در داخل آمریکا است و هیچ تاثیری مستقیم و فوری بر توافق بین المللی هسته ای با کشور عزیزمان ایران ندارد و بنابراین این امر منجر نمی گردد که آمریکا به این توافق پای بند نباشد.

نویسنده در ادامه به سه سناریو اشاره می کند که سناریو آخر دادن به برجام به وسیله کنگره و اصلاح (اصلاح توافق مبتنی بر تمایلات ترامپ) برجام به وسیله کنگره در دولت ترامپ ارجحیت دارد.

«سکوت»، «اصلاح توافق» یا «تحریم و جنگ»؟ ، ۳ سناریوی پیش روی کنگره، در صورت خروج ترامپ از برجام

سناریوی 1: کنگره به توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران آخر می دهد

اگر ترامپ از تایید پای بندی کشور عزیزمان ایران به برجام خودداری کند رهبران اکثریت و اقلیت در هر دو مجلس کنگره به مدت 60 روز مهلت دارند تا قانونی را در مورد تحمیل مجدد تحریم های مرتبط با هسته ای علیه کشور عزیزمان ایران را معرفی کنند. که این تحریم ها مشمول بر کارها شدید علیه سیستم بانکی کشور و صادرات نفت هست. چیزی که منجر به اجبار کشور عزیزمان ایران جهت مذاکره در دولت اوباما شد. برقراری این تحریم ها به وسیله آمریکا نقض برجام است و زمینه انحلال این توافق را در عرض چند ماه فراهم می کند.

در روز جمعه، دونالد ترامپ در اظهاراتی بیان کرد که پای بندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای موسوم به برجام را مورد تایید قرار نخواد داد. منتقدان بر این عقیده

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران بر این تاکید کرد که کشور عزیزمان ایران ممکن است حتی بدون امریکا در این توافق باقی بماند. ولی این امر بستگی به این دارد که سه کشور اروپایی آیا تصمیم دارند که به مجازات های تازه آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران بپیوندند یا در برابر آن مقاومت کنند. در حالی که تاکنون تمام کشورهای طرفین توافق از حفظ برجام حمایت کرده اند. این که چگونه اروپایی ها نسبت به بازگشت تحریم های هسته ای آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران تصویر العمل نشان می دهند یک پرسش مهمی است.

دیوید ای سالیوان سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا اخیرا گفت: اتحادیه اروپا ممکن است به صورت قانونی از شرکت های اروپایی که با کشور عزیزمان ایران تجارت می کنند در برابر تحریم های آمریکا حمایت کند.»

«سکوت»، «اصلاح توافق» یا «تحریم و جنگ»؟ ، ۳ سناریوی پیش روی کنگره، در صورت خروج ترامپ از برجام

بسیاری از مقامات سابق دولت اوباما بر این عقیده هستند که خروج آمریکا از توافق و بازگشت تحریم ها منجر به لغو توافق از سوی کشور عزیزمان ایران خواهد شد و آن ها به برنامه هسته ای خود ادامه خواهند داد. فیلیپ گوردان یکی از مشاوران ارشد خاورمیانه اوباما بر این تاکید کرد که کشور عزیزمان ایران به محدودیت های خود در زمینه ذخایر غنی سازی اورانیوم آخر میدهد و این کشور آماده ساخت مواد هسته ای مورد نیاز سلاح هسته ای می شود.

وی افزود: «ما درست به نقطه ای باز خواهیم گشت که نسبت به شکل گیری این توافق رضایت دادیم. این نقطه ای است که کشور عزیزمان ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای گام بر می دارد.» ولی آمریکا با یگ گزینه دوگانه ای روبرو است: یا باید توسعه توانمندی هسته ای کشور عزیزمان ایران را بپذیرد یا این که جهت جلوگیری از گسترش این مراکز آن ها را بمباران کند.

کریس مورفی سناتور دموکرات در صحبت خود در این ماه در مرکز پیشرفت آمریکا (Center for American Progress) در مورد پیامد بازگشت تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران بر این تاکید کرد که این امر میتواند باعث تضعیف اعتبار آمریکا در بین متحدان و شرکای خود گردد. این در لحظه ای است که بحران کره شمالی به ما نشان می دهد که باید دنیا را متحد کنیم تا با این ترساندن جدی را بر طرف کنیم.» آیا کیم جونگ اون باید باور کند که ما به این توافق آینده پای بند هستیم؟ نتیجه جنگ ویرانگر در شبه جزیره کره را زیاد کردن می دهد.

تام کاتن سناتور جمهوری خواه که از مشاوران نزدیک دولت ترامپ در زمینه استراتژی ایران، بر این تاکید می کند که خروج کشور عزیزمان ایران از توافق هسته ای حتی اگر مستلزم شروع جنگ و درگیری و بی ثباتی نظامی در خاورمیانه شود می تون آن را مدیریت کرد. وی در صحبت اخیر خود در شورای روابط خارجی گفت: «به احتمال زیاد تحمیل مجدد تحریم های تجاری و مالی علیه ایران، هرج و مرج و بی ثباتی اقتصادی کشور عزیزمان ایران را زیاد کردن خواهد داد. کشور عزیزمان ایران جهت ساخت سلاح هسته ای نیازمند چارچوب زمانی 12 ماهه هسنند. و همچنین فشارهای اقتصادی می تواند بری آمریکا در ایجاد حمله حساب شده است علیه زیرساخت های هسته ای کشور عزیزمان ایران وقت بخرد»

سناریوی دوم: کنگره درصدد اصلاح توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران است

دلائل خوبی در مورد این عقیده وجود دارد که رهبران کنگره از تحمیل مجدد فوری تحریم های هسته ای علیه کشور عزیزمان ایران خودداری خواهند کرد. چندین سناتور از جمله رند پاول و سوزان کالینز در مورد خروج آمریکا از توافق هسته ای ابراز تردید کرده اند. بر طبق نظر تیلرسون، دونالد ترامپ خواهان اصلاح قانون اینارا است که دو حفره بزرگ برجام را در زمینه محدودیت زمانی جهت فعالیت هسته ی کشور عزیزمان ایران و برنامه موشکی را پوشش دهد. اکنون دولت و کنگره با همکاری یکدیگر انتظار دارند که این لایحه بتواند به نقاط فوق توجه داشته شود. همچنین این لایحه اینارا به گونه ای اصلاح شود که ترامپ مجبور نباشد که هر سال چهار ماه پای بندی کشور عزیزمان ایران به توافق را تایید کند. دولت ترامپ همچنین به طور همزمان به زیاد کردن تحریم های غیرهسته ای خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه خواهد داد. کولین کال یکی از مقامات دولت اوباما بر این تاکید کرد مسئله اساسی این قانون این است که درصدد دستیابی به یک توافق بهتر از برجام هستند در حالی این یک افسانه است.

اگر نشانه دستیابی به یک توافق بهتر هست، اگر کورکر و کاتن نتواند به آرای کافی جهت اصلاح قانون ایرانا مطابق با میل ترامپ دست پیدا کنند – اگر اروپایی ها و روسیه و چین از مذاکره مجدد توافق هسته ای خودداری کنند – اگر ایرانی ها بدون دریافت امتیازات مربوطه، شرایط سخت تر را رد کنند – اگر وزارت امور خارجه نتواند این شاهکار نیرومند دیپلماتیک را حل کند این امر می تواند ترامپ و شرکایش در کنگره را به سمت اتخاذ سناریوی اول سوق دهد. مدیر جمهور دونالد ترامپ در روز جمعه هشدار داده که می تواند کلا کنگره را نادیده بگیرد و به تنهایی به توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران آخر دهد.

سناریوی سوم: کنگره هیچ اقدامی انجام نمی دهد

اگر دونالد ترامپ پای بندی کشور عزیزمان ایران به برجام را مورد تایید قرار ندهد این امر منجر به زیاد کردن بی اعتمادی متحدان از آمریکا می شود. همچنین این اقدام باعث می شود که بانک ها و شرکت های اروپایی نسبت به تجارت با کشور عزیزمان ایران انگیزه کمتری داشته باشند و این نتیجه اش خسارت گسترده به اقتصاد کشور عزیزمان ایران و زیاد کردن مخالفت های درونی کشور عزیزمان ایران نسبت به توافق با آمریکا می گردد. کریس مورفی بر این تاکید کرد که خروج آمریکا از برجام می تواند پیامی ارسال کند که روسای جمهور آمریکا نمی توان اعتماد کرد لیکن آن ها به توافقات روسای جمهور قبلی پای بند نیستند.

واژه های کلیدی: ایران | توافق | آمریکا | ایرانی | تحریم ها | لغو تحریم | دولت ترامپ | دونالد ترامپ

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه